Jdi na obsah Jdi na menu

Etický kodex

Etický kodex pedagogických pracovníků

Mateřské školy Sochorova, Vyškov, p.o.

Vztah k sobě samotnému

  • vnímá učitelství jako poslání,
  • věnuje maximální péči výchovně vzdělávacímu procesu,
  • své postavení nevyužívá k manipulaci, osobnímu prospěchu, za svou práci a rozhodování nepřijímá dary, úsluhy či jiná zvýhodnění,
  • buduje vzájemnou důvěru a respektuje právo na soukromí,
  • vzdělává se a rozvíjí své znalosti a schopnosti.

Vztah ke kolegům

  • je tolerantní a empatický, respektuje kolegy a jejich osobnostní odlišnosti,
  • spolupracuje s kolegy a dalšími profesionály v zájmu výchovy a vzdělávání dětí,
  • preferuje týmovou práci, pracuje na společném cíli,
  • neznevažuje profesionální způsobilost kolegů, nezasahuje do jejich rozhodování a kompetencí.

Vztah k dětem

  • dobře zná a zohledňuje potřeby dětí, jejich individuální odlišnosti, vytváří bezpečné prostředí, prostor s jasnými hranicemi a respektující komunikací,
  • uplatňuje rovný přístup ke všem dětem, odmítá diskriminaci,
  • dbá na celostní rozvoj potencionálu dětí, svým chováním je vzorem k nápodobě.

Vztah k rodičům dětí

  • zná a uvědomuje si hranice profesních a osobních vztahů s rodiči,
  • zachovává mlčenlivost o důvěrných informacích rodiny,
  • respektuje rodičovská práva k dítěti,
  • otevřeně a kompetentně komunikuje s rodiči o rozvoji dítěte,
  • vytváří aktivní prostor pro spolupráci s rodiči.

Vztah k instituci

  • je loajální vůči škole, dbá o další zlepšování dobrého jména školy a vyvaruje se každého jednání, které by ji mohlo poškodit,
  • souzní a jedná v souladu s filozofií, pedagogickými východisky, cíli a metodami školy,
  • spolupracuje s kolegy a ostatními odborníky vždy v zájmu dítěte,
  • své výhrady k problémům vyjadřuje v interní diskuzi,
  • je si vědom, že vnitřní či osobní záležitosti není přípustné řešit před rodiči, dětmi/ žáky školy.

Vztah k okolnímu prostředí

  • dělá vše, co může, pro dobré výsledky školy, pro pozitivní vnímání školy na veřejnosti (prezentuje svou práci v souladu s filozofií školy).